Jak wykorzystać reklamy Facebooka do sprzedaży lub wynajmu mieszkania?

Grupa na FB - Inwestowanie w mieszkania

Dołącz do najbardziej zaangażowanej grupy o inwestowaniu
w mieszkania, poszerzaj swoją wiedzę, zadawaj pytania inwestorom.
DOŁĄCZ 

Dziś opowiemy Ci, jak wykorzystywać reklamy sponsorowane, aby łatwiej było Ci sprzedać bądź wynająć mieszkanie. Ponieważ sami korzystamy z reklam na Facebooku, chcemy dziś zapoznać Cię z podstawami obsługi Managera Reklam.

Na początek pragniemy nadmienić, że aby móc korzystać z reklam na Facebooku musisz posiadać Fanpage. Niestety, reklamowanie się z poziomu profilu prywatnego nie jest możliwe!

Jak wygląda narzędzie reklamowe Facebooka?

Manager reklam

Podstawowym narzędziem reklamowym jest Manager Reklam, którego obsługa jest nieco łatwiejsza, niż w przypadku bardziej zaawansowanego Power Editora. Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z reklamowaniem się na Facebooku, Manager Reklam jest narzędziem, które w zupełności zaspokoi Twoje potrzeby.

Aby się do niego dostać, na górnej, niebieskiej belce, po prawej stronie, znajdziesz niewielką strzałkę skierowaną w dół. Po kliknięciu rozwinie się lista, z której wybierz opcję “Utwórz reklamy”. Facebook automatycznie przeniesie Cię do Managera Reklam i pokaże widok umożliwiający skonfigurowanie reklamy krok po kroku. Prawda, że proste?

jak stworzyć reklamę na FB

Facebook Pixel

Bardzo możliwe, że posiadasz własną stronę internetową, na której widnieje dokładny opis nieruchomości. Warto promować taką stronę, o ile jest zaprojektowana i przygotowana tak, by przynieść Ci sprzedaż. Ustawienie samej reklamy da Ci możliwość rozpromowania takiej strony i powie Ci np. ile osób przy jej pomocy przekierowało się na tę stronę. Jednak bez Pixela Facebooka nie jesteś w stanie wygenerować grupy remarketingowej.

menedżer reklam

 

piksel_print-screen

Pixel Facebooka jest to fragment kodu, który Facebook automatycznie generuje. Skoro jesteś już w panelu Managera Reklam, kliknij granatową belkę w menu po lewej stronie. Po rozwinięciu zobaczysz 3 podstawowe opcje. Aby zobaczyć więcej – kliknij “Wszystkie narzędzia”. W przedostatniej, czwartej kolumnie o nazwie “Zasoby” widnieje opcja “Pixele”.

Następnie kliknij w przycisk “Skonfiguruj Pixel” i postępuj zgodnie z zaleceniami Facebooka, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez jego instalację. Nie zapomnij, że Pixel to jedno, a monitorowanie zdarzeń – drugie. Dlatego oprócz instalacji samego Pixela zwróć także baczną uwagę na poprawną instalację kodów śledzących zdarzenia! Podstawowe zdarzenie to “View content”, które pozwoli Ci śledzić osoby, które odwiedziły Twoją stronę internetową przynajmniej raz.

Jak sprawdzić, czy Pixel Facebooka jest poprawnie zainstalowany? Jeśli korzystasz z przeglądarki Chrome, wyszukaj wtyczkę o nazwie “Facebook Pixel Helper”. Po umieszczeniu kodu na interesującej Cię stronie po prostu na nią wejdź i sprawdź, czy wtyczka wyświetli Ci poprawne ID Twojego Pixela, oraz że poprawnie uruchomione zostały wszystkie zdarzenia umieszczone na stronie.

 

KURS "SOCIAL MEDIA"

 

Posty strony

Facebook umożliwia Ci bardzo dokładne zarządzanie treściami na Twoim Fanpage. Co więcej, umożliwia Ci tworzenie postów reklamowych, które nie będą widoczne wśród innych postów opublikowanych przez Fanpage, a jedynie posłużą celom reklamowym. Takie posty marketingowcy nazywają “dark postami”, więc jeśli w innych źródłach spotkasz się z takim sformułowaniem - wiedz, że chodzi o posty reklamowe, które nie zostały upublicznione na fanpage'u.

Aby otrzymać dostęp do tych postów, musisz znajdować się w narzędziu reklamowym i z granatowej, górnej belki po lewej stronie rozwinąć menu, wybrać opcję “Wszystkie narzędzia”, a następnie z drugiej kolumny o nazwie “Tworzenie i zarządzanie” wybrać opcję “Posty strony”.

posty_strony_screenshot

Jeśli prowadzisz jeden Fanpage, to Facebook od razu pokaże Ci informacje o nim. Jednak jeśli masz ich kilka, możesz zaznaczyć, którym będziesz w danym momencie administrować. Tuż pod granatową belką z lewej strony znajduje się okno z rozwijalną listą, z której możesz wybrać interesującą Cię stronę.

Następnie, Facebook udostępnia Ci takie opcje, jak przejrzenie zaplanowanych postów, opublikowanych postów i postów z reklamami. Po wejściu w zakładkę “Posty z reklamami”, po prawej stronie tabeli znajdziesz niebieski przycisk z napisem “+ Utwórz post”. Kliknij na niego. Pojawi Ci się okno konfiguracji, w którym możesz wybrać spośród kilku formatów postów do utworzenia - link, reklama karuzelowa, zdjęcie, film i status. Tutaj także możesz określić, czy post będzie wykorzystywany tylko jako reklama, czy jednak później zdecydujesz się na jego opublikowanie.

 

reklama FB w branży nieruchomości

 

Poznaj swoją grupę docelową

Chcąc sprzedać lub wynająć mieszkanie prawdopodobnie wiesz, jakie cechy powinien mieć idealny klient. Jednak jeśli jeszcze tego nie wiesz, to warto by było przemyśleć, do kogo kierujesz swoją ofertę. Nie tylko pomoże Ci to odpowiednio dopasować grupę odbiorców dla Twojej reklamy, ale także uchroni Cię przed błędami na etapie remontu czy wyposażania mieszkania. Przy okazji, jeśli chcesz przeczytać więcej o błędach najczęściej popełnianych przez inwestorów, napisaliśmy o tym dość długi i wyczerpujący post - sprawdź!

Jak targetować w oparciu o dane demograficzne?

Facebook daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o targetowanie na podstawie danych demograficznych, jak również zainteresowań czy stanowisk pracy. Jeśli wiesz, że interesują Cię studenci, ponieważ masz pokoje na wynajem długoterminowy, wtedy możesz rozpocząć od ustawień takich jak:

  • ograniczenie wieku do przedziału 19-25
  • opcjonalnie: ustawienie reklamy na daną miejscowość - jest to opcja, którą możesz poddać testom, ponieważ studenci często przyjeżdżają na studia z innych miast. Zaznaczając ograniczenie związane z miejscowością reklama nie dotrze do tych, którzy w danym mieście będą po raz pierwszy w życiu.
  • opcjonalnie: płeć - jeśli masz jakieś preferencje dotyczące tego, kto ma zamieszkiwać mieszkanie

Dalej, możesz zawęzić grupę docelową przy pomocy szczegółowych opcji targetowania. Możesz np. zaznaczyć, że interesują Cię studenci danej uczelni wyższej, ponieważ Twoje mieszkanie znajduje się w jej pobliżu. Jednocześnie możesz wybrać kilka uczelni, położonych najbliżej Twojego mieszkania. Możesz także targetować osoby wg wykształcenia, co na pewno będzie o wiele bardziej ogólnym wyborem.

Co w przypadku, kiedy Twoją grupą docelową są młodzi rodzice z małym dzieckiem? Ponownie - oprócz ograniczeń związanych z wiekiem czy lokalizacją (np. możesz założyć, że osoby po 40 roku życia raczej nie kwalifikują się w Twoją kategorię “młodych rodziców) w szczegółowych opcjach targetowania możesz wybrać spośród opcji takich jak “Nowi rodzice (0-12 miesięcy)” albo “Rodzice małych dzieci (1-2 lata)”.

Przyznasz, że brzmi to świetnie, prawda? Tak szczegółowego targetowania nie da Wam nawet reklama w lokalnym radio!

 

Jak wykorzystać Pixel Facebooka, aby jeszcze lepiej docierać do swoich odbiorców?

Na początku możesz stworzyć kilka zestawów reklam, z których każdy będzie docierał do różnych grup docelowych. Zakładając, że na swojej stronie posiadasz poprawnie zainstalowany Pixel Facebooka, który mierzy odsłony strony, możesz wyekstrahować z niego np. grupę osób, która w ciągu ostatniego miesiąca bądź połowy roku odwiedziła Twoją stronę, bądź wręcz konkretne podstrony.

Następnie, po wygenerowaniu takiej grupy, należy ją zapisać jako niestandardową grupę odbiorców. Jak następnie ją wykorzystać? Proponujemy Ci dwa sposoby:

  • bezpośredni remarketing na te osoby - jeśli Facebook wygeneruje grupę wielkości około 2-3 tys. osób warto przeprowadzić na nich bezpośredni remarketing i jeszcze raz wyświetlić im reklamę nieruchomości. Może tym razem zdecydują się kupić?
  • wygenerować Lookalike Audience na podstawie próbki osób z Pixela - ta opcja sprawi, że Facebook dobierze 1% użytkowników, którzy charakteryzują się wykonywaniem podobnych działań i akcji na Facebooku, co Twoja grupa docelowa. To świetny sposób na poszukiwanie nowych odbiorców i poszerzanie rozpoznawalności marki oraz oferty!

Obostrzenia przy tworzeniu reklamy

Pełną informację dotyczącą obostrzeń, jeśli chodzi o publikację materiałów reklamowych na Facebooku, znajdziesz na stronie https://www.facebook.com/policies/ads#. Jednak aby ułatwić Ci poruszanie się po reklamach, postanowiliśmy zebrać tutaj tylko te punkty, które, moim i Jeremiasza zdaniem, mogą realnie sprawić Ci kłopot podczas reklamowania nieruchomości na Facebooku.

Ogólne błędy.

  1. Reklama nie może prowadzić klientów do miejsca w sieci, które nie jest z tą reklamą bezpośrednio związane. Innymi słowy, nie możesz reklamować np. czteropokojowego mieszkania na wynajem dla studentów, a z reklamy kierować osoby na stronę, na której będzie oferta wynajmu kawalerki dla singla.
  2. Reklama nie może prowadzić klientów do stron, które nie istnieją, są zainfekowane wirusem, zawierają w sobie elementy agresywne zaprogramowane np. we Flashu i uruchamiające się bez zgody i wiedzy użytkownika.

 

Jakich treści nie możesz umieszczać w tekście?

  1. Nie możesz wprost sugerować w reklamie, że ktoś czymś się cechuje.

W skrócie chodzi o to, że możesz reklamować “Mieszkanie idealne dla singli”, ale nie możesz zadać w reklamie pytania “Czy jesteś singlem? Jeśli tak, to mieszkanie jest idealne dla Ciebie!”.

2. Nie możesz sugerować w tekście, że możesz wynająć swoje mieszkanie np. bez podpisywania umowy. Promocja wszelkich produktów nielegalnych jest na Facebooku zabroniona! Wierzymy jednak, że nie wpadniesz na taki pomysł…

3. Reklamy nie mogą nikogo dyskryminować. Nie możesz, przykładowo, napisać w tekście, że nie interesuje Cię wynajęcie mieszkania danej grupie docelowej.

4. Nie kłam w reklamach.

5. Zadbaj o poprawność gramatyczną publikowanych reklam. Mogą zostać odrzucone ze względu na błędy językowe lub gramatyczne.

Jakich treści nie możesz umieszczać na grafice?

  1. Nie możesz umieszczać treści związanych z nagością. Jeśli uważasz, że półnaga modelka na tle łóżka w świeżo wyremontowanej sypialni będzie najlepsza do promocji Twojego mieszkania - czym prędzej zapomnij o takim pomyśle!
  2. Uważaj na grafiki zawierające w sobie wizerunki ludzi o różnych kolorach skóry czy przynależności. Jeśli Twoją grupą docelową są np. studenci studiujący w ramach wymiany Erasmus, zadbaj o to, by osoby na takim zdjęciu były równe sobie. Facebook potrafi odrzucić reklamę, podając jako powód rasizm, kiedy na zdjęciu są trzy osoby - dwie o jasnej karnacji, jedna o ciemniejszej i jednocześnie ta o ciemniejszej karnacji jest na zdjęciu niżej niż te dwie o jasnej…
  3. Przez zbyt dużą ilość tekstu nałożonego na reklamę Facebook może zwiększyć jednostkowy koszt reklamy bądź w ogóle nie dopuścić jej do publikacji.

Czy reklama na Facebooku jest droga?

Reklama na Facebooku to jedna z najtańszych opcji marketingowych, jeśli tylko wiesz, jak doprowadzić do obniżenia stawek za kliknięcie, pozyskanie klienta czy ruch na stronie.

Największą zaletą reklam na Facebooku jest bez wątpienia możliwość bardzo dokładnego określenia grupy docelowej. Tego nie da Ci żadna tradycyjna forma reklamy umieszczonej w gazecie, radio czy telewizji. Z drugiej strony, zbyt wąskie celowanie może doprowadzić do tego, że Facebook policzy za Twoje rozwiązanie więcej, niż myślisz.

W zależności od grupy docelowej, produktu oraz rodzaju wybranej reklamy stawki reklam mogą plasować się następująco:

  • 0.03-0.08zł w przypadku promocji posta nastawioną na reakcję (Like, komentarz)
  • 0.40-3.00zł w przypadku promocji posta przekierowującego ruch na stronę
  • 3.00-15.00zł w przypadku promocji posta pozyskującego dane kontaktowe użytkowników.

Chcemy podać Ci orientacyjne stawki, które są stawkami do przyjęcia. Jeśli zejdziesz niżej w kosztach reklamy - świetnie. Jeśli wyżej, ale produkt jest tego wart i wiesz, że możesz sobie na to pozwolić - to również świetnie.

Przykład?

Jeśli po stworzeniu reklamy pozyskującej kontakty, pozyskasz 7 kontaktów, każdy za 30zł, z czego wszystkie 7 kontaktów obróci się w Twoich klientów, to czy można powiedzieć, że taki lead był drogi?

Jeśli produkt, który sprzedajesz, kosztował 30zł to tak, wtedy taki lead jest horrendalnie drogi. Ale czy ktoś z nas wynajmuje mieszkanie za 30zł? :)

Załóżmy więc, że każdy z tych kontaktów był studentem, który wynajął pokój w naszym mieszkaniu w cenie 600-800zł. Czy w takiej skali 210zł wydane na kampanię reklamową to duży budżet? Właśnie…

Kreacja reklamy

Wiesz już o parametrach technicznych, grupie docelowej, obostrzeniach i kosztach. Czas najwyższy zakasać rękawy i przygotować się do kreacji reklamy.

Przede wszystkim pamiętaj o dostosowaniu komunikatu do wybranej grupy docelowej. Inaczej skomunikujesz się ze studentami, a inaczej z turystami szukającymi kawalerki na wynajem krótkoterminowy. Dopasuj grafikę lub video do tekstowej treści reklamy, a te z kolei do wyglądu strony sprzedażowej, na którą będziesz kierować ruch.

Aby sprawdzić, jak różne grupy docelowe reagują na Twoją reklamę, przygotuj kilka zestawów reklam w jednej kampanii, każdy z nich nastawiony na inną grupę docelową. W każdym zestawie możesz ustawić kilka reklam, bazujących na różnych komunikatach. W perspektywie czasu da Ci to informację o tym, które grafiki, teksty i grupy docelowe reagują najlepiej na dane oferty.

Jakie komunikaty umieszczać w nagłówkach?

Zastanów się nad tym, jaki komunikat będzie najbardziej atrakcyjny dla Twoich odbiorców. Cena? Lokalizacja? Informacja o tym, kiedy pokój będzie wolny? A może informacja o tym, że mieszkanie jest świeżo po remoncie?

Bez względu na to, którą informację uznasz za najważniejszą, pokieruj kreacją reklamy tak, aby skupiła się na wyróżnianiu tej najważniejszej cechy. Staraj się nie mieszać komunikatów. Oczywiście, nie oznacza to, że reklama nie może mówić o wszystkich zaletach nieruchomości, bądź przynajmniej o kilku z nich. Ale jeśli, powiedzmy, Twoim największym atutem jest cena, wtedy podkreślaj to - w tekście, nagłówku oraz grafice.

Nagłówek powinien zawierać także wezwanie do działania. Dlatego zalecamy umieszczanie w nim takich sformułowań jak:

  • Nie zwlekaj, kliknij teraz!
  • Sprawdź!
  • Sprawdź teraz!
  • Wejdź na stronę i zobacz…
  • Kliknij w reklamę i….

Publikować reklamę, czy tworzyć reklamy ukryte?

Wszystko tak naprawdę zależy od tego, w jaki sposób prowadzisz swój Fanpage i jakie ilości reklam produkujesz.

Wyobraź sobie, że tworzysz kampanię zawierającą 5 zestawów reklam, a w każdym zestawie testujesz 4 różne koncepcje reklamy. Możesz podejść do tego w ten sposób, że masz tym samym 4 reklamy, albo w taki sposób, że tworząc je w Managerze Reklam każda z tych reklam jest osobnym postem. W efekcie masz więc… 20 postów! A teraz niech Twoja wyobraźnia płynnie przejdzie do widoku strony głównej Twojego Fanpage, gdzie opublikowanych jest 20 postów sponsorowanych, z czego co czwarty się powtarza, bo po prostu kierowany jest do innej grupy docelowej… Jednym słowem - dramat.

Naszym zdaniem warto publikować jedynie te reklamy, których płatny sukces przekłada się także na sukces w postaci zasięgów organicznych. Chodzi o to, że gdy Twoja płatna reklama zyskuje dobre reakcje, polubienia i komentarze od osób, które ją widziały, wtedy być może warto taki ukryty post faktycznie opublikować.

Reklama może działać także w drugą stronę. Jeśli na swoim Fanpage opublikujesz post, który spotyka się z przychylnością Twojej publiczności, możesz wykorzystać go w reklamie, o ile się do tego nadaje. Każdy stworzony post ma swój unikalny numer ID, dlatego zamiast każdorazowo kreować post do reklamy, możesz po prostu w odpowiednie miejsce wstawić numer ID, a wtedy Facebook po prostu pobierze treść danego postu.

Masz dodatkowe pytania dotyczące narzędzi reklamowych Facebooka? Daj znać w komentarzu!

Sprawdź również kurs "Social Media w Nieruchomościach", gdzie dowiesz się więcej na temat wykorzystania mediów społecznościowych do pozyskiwania klientów oraz sprzedaży lub wynajmu mieszkań.

 

KURS "SOCIAL MEDIA"